Cistella de la compra

Atenció plena, cos i comunicació: estudis i propostes sobre aprenentatge, discurs i pronúncia

Atenció plena, cos i comunicació: estudis i propostes sobre aprenentatge, discurs i pronúncia
-5% dte. 20,00€
19,00€
Estalvia 1,00€
  • Editorial GRAO
  • Autor/s AA. VV.
  • ISBN13 9788419788740
  • ISBN10 8419788740
  • Tipus Llibre
  • Pàgines 158
  • Any Edició 2024
  • Idioma Català
  • Encuadernació Rústica

Atenció plena, cos i comunicació: estudis i propostes sobre aprenentatge, discurs i pronúncia

-5% dte.   20,00€
19,00€
Estalvia 1,00€
Klarna Novetat! Compra ara i paga en 3 terminis.
Enviament disponible. Rep-lo en 24 hores
Gratuït a Espanya peninsular
Recollida a la llibreria
Loading...
BizumGoogle Pay Apple PayVisaMastercardAmerican ExpressPaypal
Gràcies per comprar en llibreries reals.

1. Els sistemes simbòlics: cervell, paraula, símbol. Cervell. Cervell i control de la informació. La singularitat de la ment humana. Un cervell corpori. Estructures i funcions cerebrals. Paraula. Llenguatge i paraula. Cervell i paraula. Paraula i silenci. Símbol. Les transcendències. Sistemes simbòlics. La paraula explica les transcendències. 2. Relacions entre cos, cervell i atenció plena: implicacions per a l´aprenentatge. Cinc reflexions prèvies. Cos i cervell. Els quatre afluents de la consciència. La cognició corporeïtzada. Cos i atenció plena: medit-acció. Quatre principis pedagògics bàsics de la medit-acció. Beneficis de la medit-acció. Postura, cervell i atenció plena. Respiració, cervell i atenció plena. Llengua, cervell i atenció plena. Habilitats i competències d´atenció plena. Observacions finals. 3. Experiència literària i lectura corporal. Una realitat suposadament incorpòria. Experiència i abstracció. Cos, percepció, atenció i experiència en un entorn educatiu. Potenciar la metacognició. Potenciar la multimodalitat. Potenciar la presencialitat. Desenvolupar l´atenció. L´aprenentatge i la lectura com a artesania. Una lectura encarnada. 4. Mètode d´olfacció que millora l´articulació i accelera els aprenentatges fonètics. Orígens. Respiració horitzontal. Olfacció horitzontal. MOD: mètode d´olfacció dissenyat©. Estimulació del trigemin i millora de l´articulació. Protocols amb el MOD per a l´aprenentatge i millora fonètica. Algunes conclusions obertes. 5. Pràctiques d´ATB ?awareness through the body (?despertar la consciència a través del cos´)? per a la millora de la comunicació empática. Complexitat de l´ésser humà. ATB ?awareness through the body (?despertar la consciència a través del cos´)? Presència i escolta per a una comunicació empàtica. Sensar el cos per expressar-se oralment. Sentir l´atenció com a sensació física en el cos. Pràctiques per sensar el cos abans i durant la parla i l´escolta. Pràctica 1. Percebre l´atenció com una sensació. Pràctica 2. Exploració amb escàner dels plans de l´ésser. Pràctica 3. Presència a través de la respiració. Observacions generals. 6. Ioga nidra: desvetllar l´escolta i la parla a l´aula. Per què el ioga a l´educació? 1. Yama. Treballar junts i millorar la relació amb els altres. Les arrels de l´arbre. 2. Niyama. Eliminar toxines i pensaments negatius. El tronc. 3. Asana. Adoptar una postura correcta. Les branques. 4. Pranayama. Respiració. Les fulles. 5. Pratyahara. Relaxació. L´escorça. 6. Dharana. Concentració. La saba. 7. Dhyana. Meditació. L´essència. Ioga nidra. Relaxació profunda per a una atenció plena. Per què el ioga nidra pot afavorir un aprenentatge tan complet i definitiu? Pràctica 1. Ioga nidra. Pràctica 2. Ioga nidra de la cara. Mirada final. 7. Ioga nidra i llengua oral a l´escola. Marc teòric. Ioga nidra a l´educació. Aplicació del ioga nidra en una proposta per millorar la llengua oral a l´escola. Metodologia. Sessions. Resultats de la intervenci&oActualment, les pràctiques d´atenció plena són una realitat a les aules i han resultat ser un modulador clau del processament cognitiu: permeten arribar a noves maneres de percebre les matèries, a distingir petites diferències entre idees, a crear noves categories de pensament, a focalitzar el pensament i a organitzar, planificar, prioritzar i processar millor la informació. En aquest volum es presenten diverses propostes que tenen l´atenció plena com a mitjà transdisciplinari per millorar la llengua oral, amb bases teòriques i investigacions sobre l´atenció plena i pràctiques de ioga, mindfulness, ATB i treball de l´olfacte aplicades a l´ensenyament.Clara Castellà Clavaguera. Comunicadora i periodista. Ha treballat com a redactora, productora i locutora a Catalunya Ràdio i SER Catalunya. També ha participat en projectes com «El forense» de 3Cat o entrevistant l'afició del FC Barcelona. [email protected] Luis López. Doctor en Psicologia, llicenciat en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport i diplomat en Ciències Religioses. Ex professor de secundària. Director del Programa TREVA de Mindfulness a l'aula (www.programatreva.org). Escriptor de temes relacionats amb el mindfulness i la interioritat. [email protected] Joan Sala Cervós. Terapeuta especialitzat en l´educació somàtica i teràpies de reeducació i integració corporal. Cocreador del programa ATB ?Awareness Through the Body? basat en el ioga integral. Facilitador i promotor de l´educació integral amb més de trenta anys d´experiència com a terapeuta i com a educador. [email protected] Ignasi Salvatella Guilà. Mestre, pedagog i pare de dos fills i una filla, els seus grans mestres. Formador d´ATB i director del Dynamic Master en Mirada Holística Aplicada a l´Educació i la Vida. ?Fundador d´Educacio22.com, Infants i Joves del Tercer Mil·lenni i Educándonos en el Ahora. [email protected] Ramon M. Nogués. Doctor en Biologia. Fou professor d'Antropologia Biològica a la UAB. Ha estudiat l'evolució genètica humana, especialment la relativa al cervell. Ha participat en diversos seminaris interdisciplinaris amb psiquiatres i psicòlegs. També participa en diversos comitès de bioètica. [email protected] Júlia Serra. Graduada en Comunicació i Indústries Culturals (UB), màster en Estudis del Discurs (UPF), màster en Formació del Professorat (UB) i formada en metodologies integrades per a un aprenentatge holístic de les llengües (RYE). Grau en Llengua i literatura catalanes (UOC) en curs. Professora de llengua i literatura catalanes a l´ESO i batxillerat. [email protected] Josefina Carrera-Sabaté. Professora de fonètica i llengua oral al Departament de Filologia Catalana i Lingüística General (UB). Responsable del grup d´innovació docent FONCAT i de les guies de pronunciació del català. Codirectora d´Els sons del català. Treballa en sociofonètica i cognició corpòria per millorar la pronúncia i l´oralitat. [email protected] Albert Soler Llopart. Professor de literatura catalana medieval al Departament de Filologia Catalana i Lingüística General (UB). S'ha especialitzat en literatura catalana del segle xiii; sobretot, en Ramon Llull. Des de 2018 impulsa el programa d'innovació docent Aula de Literatura i Meditació del mateix departament. [email protected] Gemma Reguant Fosas. Professora de respiració, veu i expressió amb gairebé quaranta anys d´experiència. Des del 1989 ha fet recerca amb els sentits, la veu i la respiració. Ha publicat Olora i parlaràs millor, Respirar quadres©i M´inspiro-m´expresso©. [email protected] Encarna Romero Buiza. Doctora en Pedagogia per la UB, catedràtica de Llengua anglesa a secundària i mestra de primària. Professora de ioga i diplomada en tècniques de ioga, relaxaci&oacu

  • Editorial GRAO
  • Autor/s AA. VV.
  • ISBN13 9788419788740
  • ISBN10 8419788740
  • Tipus Llibre
  • Pàgines 158
  • Any Edició 2024
  • Idioma Català
  • Encuadernació Rústica

Més llibres de AA. VV.