En cada aula batega una pregunta: què significa realment aprendre?Aquest llibre ens convida a detindre'ns, a escoltar el murmuri de la infància i a reconéixer que l'escola pot ser un espai on la vida i el coneixement s'entrellacen amb sentit.La pedagogia activa i viva no és una moda, sinó una manera de mirar al xiquet i a la xiqueta com a protagonistes del seu propi procés. Ací s'obrin les portes a una educació que respecta els ritmes, que encurioseix, que acompanya les emocions i que transforma l'aula en un lloc de trobada amb l'experiència i la creativitat.No busque ensenyar teories ni imposar mètodes, la meua intenció és compartir, des de la pràctica, la qual cosa he experimentat amb el meu alumnat. A través d'exemples reals, mostre aquelles propostes que han facilitat un procés d'ensenyament-aprenentatge autèntic, funcional i verdaderament significatiu.Recolzat en la investigació científica i en la neurociència, aquest llibre proposa un recorregut que qüestiona la rigidesa dels mètodes tradicionals i reivindica una altra forma possible: una escola oberta, innovadora i profundament humana.Més que un manual, és una invitació a docents, famílies i comunitats educatives per a tornar a posar la vida en el centre de l'ensenyament.Perquè quan l'escola respira, la infància floreix.
Llegir més